Akuten

Igår blev det inget bloggande pga att jag låg i soffan och bara softa, och sen helt plötsligt så steg min feber fort som bara saaatan! Gick från 37 till 40.5 på ca 2-3 timmar och jag kunde knappt röra mig så jag kom inte upp ur soffan. Det var faktist lite obehagligt eftersom Papi var på jobbet, ska jag vara ärlig fick jag lite panik. Eftersom jag även kände mig ganska svimfärdig så ringde jag pappa och kollade om han hade möjlighet att komma hem lite tidigare, och enligt han så kunde han självklart göra det. Pappa ringde till något sjukhus när han kom hem och hörde vad dom tyckte att vi skulle göra, dom sa att jag skulle ta en alvedon för att sänka febern men hade jag fortfarande hög feber efter ½-1 timme så tyckte dom att vi skulle åka in till akuten. Febern sjönk lite grann men inte tillräckligt dessutom började jag så det lite jobbigt att andas så vi beslöt oss att åka in till Karolinska, även fast det var Prison break på tv som jag längtat efter att få se. Men vafan, hälsan i första hand! Vi åkte in iallafall och dom tog prover och grejjer sen fick vi åka hem, tog typ 4 timmar, trodde faktist att det skulle ta längre tid.. men tydligen inte.  Dom sa att det inte var något farligt men dom skrev ut pencelin åt mig ifall det skulle hålla i sig till helgen.
Gooooosh va jag vill bli frisk! Skulle ju egentligen praktisera hos en fotograf denna vecka, aa det blev ju preecis som jag tänkt mig =(
Aja.. upp med humöret och koncentrera sig på att bli frisk till åt minstonde nästa vecka då det är höstlov, det är min plan för tillfället.

Lämna din åsikt
Postat av: Jens Lago

Läbbigt ! :O

2008-10-21 @ 18:13:52
Postat av: Linda

aa! Jag tkr det luktar så läskigt på sjukhus! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback