helgen <3

Som ni alla vet så var jag på tränings läger i helgen. Det va en helg jag aldrig kommer glömma!
Fredag: Jag åkte in och mötte Sara vid hennes tåg vid 2 tiden och sen åkte vi direkt till lägret. När vi kom dit *checkade* vi in och dom visade vilken stuga vi skulle bo i, sen fick vi välja vilket rum vi ville ha i stugan. Eller man kan inte riktigt säga att det va en stuga, för när man säger stuga får nog många en bild i huvudet av en liten sån där mini stuga som brukar finnas på campingar och sånt, det här var mer ett hus med massa sovrum i och ett gemensamt varadags rum och kök. Vi va ju vid en folk hög skola så det är nog där som eleverna bor. Men iallafall.. så vi packade upp våra grejer och sen var det middag som stod på schemat, sen så fick både jag och Sara en chock! Vi hade två dans lektioner på kvällen och det va disco vi skulle dansa! Vi stod som två frågetecken..! Jag och Sara, skulle vi dansa disco? skojjade dom med oss eller? Vi som egentligen är hiphop dansare och ingen av oss hade någonsin i hela våra liv dansat disco! Men vi hade inget annat val än att gå på dom. Och som hiphop dnasare har man väldigt många fördommar om disco, vi ser det inte som en dans.. utan som en sport, bara ett hetsigt vevande med armarna. Men nu efter den här helgen kan jag ju säga att mina tankar om disco dans är helt förändrade! Har faktist suttit och tänkt lite på att börja på det efter sommaren, men jag vet inte om jag hinner.. jag har ju kommit in i street elit gruppen.. men vi får se.
Lördag: Det vart en hel del dansande kan ag ju säga! Först hade vi 3 dans lektioner i rad utan rast emellan och varje lektion va ungefär 1 timme, sen hade vi lunch i 1 och en halv timme, sen två dans lektioner till utan rast emellan och sen var det middag sen en dans lektion till, sen va det lekar som stod på schemat men det va inte vi med på.. hela vårt hus satt och kollade fotboll istället! Riktigt mys va det!
Söndag: Söndagen såg väll ut ungefär som lördagen, förutom att på kvällen så hade en av gäst lärarna en extra disco lektion som dom som ville fick gå på, men jag och Iza bestämde oss för att låna en annan dans sal och träna själva på våra danser. Men shit vilken tränings värk man hade efter lördagen! helt sjukt! Tror inte det fanns nån som inte hade ont! Haha
Måndag: alltid lika sorglig stämning sista dagen på läger, alla går runt och tänker att tiden då man ska åka hem och lämna alla nya kompisar bara närmar sig. Vi dansade två lektioner och sen packade vi ihop våra grejer och sen städade vi huset. När det ungefär va en timme innan föräldrarna skulle komma och hämta oss så samlade lärarna ihop alla i gympasalen och en av lärarna, Malin, sa * jaa eftersom lärarna har bestämt vad ni ska göra hela helgen och vi har lite tid över nu så ska ni få bestäma vad vi lärare ska göra som sista grej innan vi alla åker hem* och det blev genast en våg av fniss och mummel i gympasalen. Varje lärare hade ett hus som dom bodde i och va ansvariga för, så då fick varje stuga bestäma två alternativ som den ansvariga läraren fick välja mellan att göra. Våra alternativ va att 1: vara på stranden och göra norsk fylla 10 varv sedan gör James *en av gäst lärarna* svåra dans och sen springa ner i vattnet med kläderna på eller 2: vara på stranden och göra norsk fylla 20 varv och springa rak ner i vattnet med kläderna på. Anna valde 20 varv ! Och shit va kul det såg ut! hon hann knappt ta två steg ut i vattnet innan hon tippat omkull! Jag trodde seriöst jag skulle dö av skratt!

Sen blev det att åka hem, det va faktist jobbigt att säga hejdå till alla. Jag kommer verkligen sakna dom allihopa! Men jag, Sara, Iza, Sofia och Gangbang kom överens om att vi ska gå på lägret nästa år oxå och att vi skulle försöka fixa så vi får bo i samma hus då oxå =)

Lämna din åsikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback