Blir galen

Jag blir så fruktansvärt arg när jag läser sånt här!! http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3673417.ab .
Hon är ju förfaaan bara 13 bast! Det är ganska sjukt hur dom i vissa andra länder ser på äktenskap och allt runt omkring. Jag fattar inte hur man kan gifta bort sin dotter när hon är 9, om inte yngre.. Dom missar ju hela sin barndom om hon ska vara hemma fru när hon är 9!
Det är verkligen något vi ska tänka på om man frågar sina föräldrar om man får gå ut på fest en kväll och dom säger "nej men kan du inte vara hemma med familjen för en gång skull?", jag vet många som blir jätte sura när dom får ett sånt svar.. även fast dom jämnt är på fest. Då ska man tänka på alla stackars flickor som gifts bort när dom är 9, dom får nog knappt leka. Eller ja, nu ska jag inte säga för mycket, jag vet ju inte helt säkert att dom int får leka och så.. men man måste ju förlora en stor del av att va barn om man blir bortgift i en så tidig ålder?

Jag hade då inte vela bli bort gift när jag va så liten, dessutom.. ska jag gifta mig vill jag bestämma själv vem jag ska göra de med!


Lämna din åsikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback