rädslan skrämmer mig inte längre

Jag har kommit över min egna rädsla för att stå inför människor och sjunga!! Dansa inför hur mycket människor är absolut inga problem för det är jag så van med, men sjunga USCH!
Vi hade vår show i skolan idag, temat var Soul With A Capital S! Så vi hade en kör, ett band, solister och dansare som framförde en massa låtar, soul såklart. Jag och min kompis Helena som även ingår i mitt dans crew, vi gjorde en koreografi till en låt som en av våra närmsta kompisar sjöng solo på, vi fick en massa lärare att gråta och även rektorn och det är tydligen inte ofta hon gråter! Haha så söta när dom kom fram och bah "guuuud va stolta vi är över er! Så jäkla kul att se hur duktiga ni är!". Och alla elever som kom fram till mig på lunchen och förklara hur JÄVLA duktiga jag och Helena är, jag blir så otroligt rörd och glad när jag hör sånt!
På näst sista låten på sista showen som var för föräldrar, när dom sjöng låten thats what friends are for, stod jag och Bea bakom kulisserna och så slog det mig.. det här var vår sista vår show i vår skola, i sommar splittras vi ju förfan!! Jag sa det till Bea och vi båda börja nästan gråta, och jag gråter nästan aldrig! Sen skulle jag gå och säga hejdå till min musik lärare som slutar nu och kommer inte ha oss efter påsk så börja jag nästan oxå gråta, VA VAR DET FÖR FEL PÅ MIG IDAG?! Kände knappt igen mig själv! Men ett STORT tack till Johanna, min musiklärare, som hjälpt mig så otroligt mycket och tack för att du lyckades tjata upp mig idag på den där jävla scen och SJUNG, utan ditt tjat hade jag aldrig ställt mig på den där scenen och sjungt inför hela skolan. Du fick mig verkligen att komma över en av mina värsta rädslor!
Efter showen vart jag med bjuden på fest och grejer, men kände mig inte alls fest sugen så jag beslutade mig att bara vara hemma idag och ta det otroligt lugnt och kolla film.

Imorgon har jag ingen aning om vad jag ska göra.. men det visar sig!

Hade genrep hela dagen igår och sen när jag kom hem efter dansträningen på kvällen bänka jag i soffan och kollade på Leksand-AIK. AIK vann!! WOHOOOO. Va var det du sa Martin? Skulle inte ni vinna eftersom nu var ni på er hem arena? Höhö!

Nu blir det film och natur godis <3

Lämna din åsikt
Postat av: Agnes

Aaaw, ni var verkligen supercoola och riktigt duktiga! :)<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback