sjukhus i 6timmar

igår så åkte vi till vård centralen med mitt huvud eftersom huvud värken inte hade gett med sej, utan jag hade fortfarande lika ont som jag haft hela veckan. När vi kom dit så gjorde läkaren massa olika prover på mej som tex att jag skule gå på ett rakt streck och sånna prover. Han sa att det kunde vara en blödning och skickade vidare oss till st.görans sjukhuset akut avdelning.
När vi kom dit så skickade dom oss vidare till karolinka för dom rönkade tydligen inte sånna som var under 15 år, så då vare bara att åka vidare.. till karolinska.
När vi kom dit så visste dom inte om jag skulle till akut motagningen eller om det räckte med närakuten, men det blev närakuten till och börja med iallafall. Dom la in mig i ett obs rum, tror det är förkortning på observering. Och så fick jag dubbel dos smärtstillande så att huvudvärken skulle ge med sig. Och när den hade släppt så kom en läkare och gjorde samma prover som han på vårdcentralen gjorde. Sedan vare bara för mej att gå in i obs rummet igen och vänta.. Sen kom dom och berättade att jag skulle rönkas och att dom kanske behövde spruta in kontrast vätska i mina blodkärl, men det betydde oxå att dom var tvunga att sticka med med nål! =O och jag som haaataaar nålar! men dom var ju tvugna. Men när dom skulle sticka mej så hittade dom inga bra kärl att sticka in nålen i, till slut hittade dom ett i handen. Men när dom stack mej så missade dom kärlet, så dom var tvugna att gör om -.-  sen provade dom på ett kärl i armvecket, men dom missade det kärlet oxå -.- *suuuck!* Så då var jag tvungen att stå ut med ett stick till!! Men den 3de gången gick det =D sen vare bara att vänta igen... Sen efter ettt ag kom dom och sa att jag skulle rönkas, då började jag ställa mej upp från båren jag hade fått vila på, men nejnej det fick jag inte, jag skulle tydligen bli skjutsad på båren upp till rönken. När jag låg där på båren och dom körde med den då kändes det verkligen som på sjukhus filmer då när dom filmar i patienten på bårens synvinkel =P Fast jag blev typ åksjuk av det för jag började må illa =S men som tur var så var det inte så långt upp till rönken. Sen när vi väl var uppe så rönkade dom min skalle, tror det hette data magnetisreing just den sorts rönken. När jag låg i den där maskinen så lät det som om man var inne i star wars xD Sen var det bara att åka ner igen och vänta... Sen kom dom och sa att det inte var någon blödning men att det nog var en hjärnskakning. Så då var det bara att åka hem =)
Det var så jag tillbringade 6 timmar igår =) =P

Ps. Fille du betyder! tack för att du finns! Och du ska veta att jag finns här för dej natt som dag! <3

Lämna din åsikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback