Hmm

Jaa, knas kvällen.
Det blev polis razzia när jag var hos en kompis med en massa folk, dom plocka in oss på polis station för piss prov för vi blev misstänkta för narkotika innehav för dom hittade en pipa och andra grejer i lägenheten. Men dom flesta som var där hade tur för dom hade precis gått ut för att göra nått, men vi 4 som satt kvar och inte orkade följa med hade mindre tur.. 
Så när dom ringde hem till mamma och sa att dom hade mig på polis station och att hon skulle komma och hämta mig så sa dom att vi hade rökt på och då vart mamma inte så glad, shit asså ni skulle sett hennes blick mot mig när hon kom.. jag trodde hon skulle slå ihjäl mig eller nått!
Sen satte dom mig i ett förhörs rum , med mamma, och dom började ställa massa idiotiska frågor.
På vägen hem var det inte så jätte bra stämning i bilen mellan mig och mamma. Ojojoj ni skulle hört oss! Pappa tog det betydligt lugnare när jag ringde han dagen efter och berättade, visst han blev väl inte glad men han vart inte förbannad iallafall vilket var det viktigaste.
För mig kommer det inte bli några konsekvenser eftersom jag inte fyllt 15 än så fick dom inte ta något piss prov och då kan de inte heller skriva att jag va misstänkt för att jag rökt på, det ända är att det här kommer skickas till soc och dom kommer ha möte och grejer med mig och det  kan bli fler förhör och jag tror att det kommer stå någonstans att jag blivit inplockad vid en razzia. För de som gjorde piss provet och visa positivt kan få olika konsekvenser, tex uppskjutet kör kort och grejer. För min vän som har lägenheten och inte var på plats när aina kom så är konsekvensen efterlyst i hela Borlänge tills han går ner till stationen och lämnar in sig eller tills dom får tag i han. Jag är sjukt orolig va han kmr få när dom får tag i han!
Men så nu har jag utegångs förbud, eller jag får göra grejer med kompisar på dan men jag får inte sova någonstans och jag får självklart inte träffa min efterlysta kompis heller..
Ja som sagt.. knaas!

Lämna din åsikt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback